Internett & TV


Sameiet Thulagården har avtale med HomeNet om levering av internett (Fiber), dette er inkludert i felleskostander så alle har tilgang til dette. I tillegg har vi en avtale om tv-signaler fra Riks-TV her er kun NRK inkludert. Hver enkelt beboer kan bestille TV-pakker fra RiksTV gjennom sameiets avtale med HomeNet.

Spørsmål rundt tilgang/drift/teknisk rettes til HomeNet (www.homenet.no) / tlf 38 99 01 00.

Spørsmål rundt tv-pakker kontakt RiksTV (www.rikstv.no)
Eierskifte av RiksTV se her

Tips for vedlikehold av utstyr

Hvis internettforbindelsen din plutselig slutter å fungere, må du starte ruteren på nytt før du ringer til Homenet-støtte eller prøver noe annet.

Her er prosessen:

  1. Koble fra eller slå av ruteren.
  2. Vent 2-5 minutter før du kobler den til igjen.
  3. Vent 5 minutter til og prøv tilkoblingen på nytt.


I de fleste tilfeller bør dette løse problemet ditt og tillate deg å komme tilbake på nettet. Hvis du går gjennom disse trinnene og noe fortsatt ikke fungerer, kan det hende du må kontakte Homenet for å få hjelp. Du kan også sjekke kablene, patchkabelen mellom hjemmesentralen og Access Point eller TV dekoder kan være koblet fra. Bare koble til igjen. Hvis du skjønte at fiberkabelen er skadet (liten kabel som går direkte til skjøteboksen), er den eneste løsningen å ringe Homenet Support, og de vil sende teamet for å skifte ut kabelen